کوپلند | Copeland

نمایندگی شرکت کوپلند – Copeland

کوپلند (Copeland) از زیر مجموعه های کمپانی امرسان و یکی از معروفترین برندهای تولید کننده کمپرسور در جهان است که در کشور آمریکا فعالیت می‌کند. این شرکت انواع کمپرسورهای پیستونی هرمتیک، سمی هرمتیک و اسکرال را برای سیستم‌های تبرید و تهویه مطبوع تولید می‌کند. از نظر کیفیت، کمپرسور کوپلند یکی از برند های مطمئن حوزه کمپرسورهای تبرید شناخته می شود که پا به پای تکنولوژی روز دنیا محصولات خود را گسترش می دهد.

از جمله محصولات تولیدی کوپلند می‌توان به تولید کمپرسورها در مدل‌های مختلف، سیستم‌های تهویه و تجهیزات برودتی اشاره کرد. شهرت برند کوپلند در جهان بیشتر به دلیل تولید نوع خاصی از کمپرسورها موسوم به کمپرسور اسکرال است که در نوع خود عملکرد منحصر به فردی دارند. شرکت امرسان را می‌توان اولین شرکت در جهان به حساب آورد که از فناوری اسکرال (scroll) در ساخت کمپرسورها بهره گرفت.

از تولیدات برند کوپلند امرسان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمپرسورهای اسکرال | کمپرسورهای پیستونی هرمتیک | کمپرسورهای پیستونی سمی هرمتیک | کندانسیگ یونیت | انواع کنترلرهای سیستم‌های برودتی و...

نمایندگی شرکت کوپلند – Copeland
کمپرسورهای کوپلند
کمپرسورهای کوپلند

کمپرسورهای Copeland برای سیستم های سرمایشی، تهویه مطبوع خانگی و صنعتی و همچنین انواع چیلر آب خنک و هوا خنک مورد استفاده قرار می گیرد و بهترین بازده فصلی را نیز دارا هستند.

شخصی به نام ادموند کوپلند در اوایل قرن بیستم و سال ۱۹۲۱ در منطقه دیترویت شرکت خود را راه اندازی نمود. نام این کمپانی از صاحب آن برگرفته شده که یک مخترع بسیار نام آشنا در کشور آمریکا می باشد. بنیانگذار این کمپانی در ابتدای مسیر خود، به تولید انواع مختلف کمپرسور پرداخت و توانست اولین سیستم برودتی را در منطقه واشنگتن‌دی‌سی با موفقیت برای خود به ثبت برساند. بعد از تغییرات اقتصادی بسیار عظیمی که در دوران رکود بزرگ اقتصادی در کشور آمریکا اتفاق افتاد، بنیانگذار ابتدایی کمپانی کوپلند تمامی سهام این شرکت را به شخصی به نام دالاس وینس لاو واگذار کرده و خود به تجارت در حوزه راه آهن مشغول شد.

از جمله مهندسان سرشناس و اصلی که در کمپانی کوپلند مشغول به فعالیت بودند، می‌توان به فرانک گلیسون، هری تامسون، چارلز کارتیس و همچنین اسکارل بوشمن اشاره کرد. بعد از گذشت مدتی، این چهار مهندس کمپانی را از آقای دالاس خریداری کرده و به عنوان سرمایه گذاران اصلی فعالیت خود را در این شرکت ادامه دادند. طبق اسناد منتشر شده، این چهار نفر با مبلغی در حدود ۱۵ هزار دلار کل دارایی این شرکت را از آقای دالاس خریداری کردند و معامله به انجام رسید.

امرسان الکتریک شرکت مادر

بعد از گذشت سال های ابتدایی از تاسیس کمپانی کوپلند تا به امروز این شرکت همواره در مسیر رشد و توسعه بوده است. همچنین تمام محصولات این شرکت همواره با تکنولوژی روز دنیا همخوانی داشته و در بالاترین سطح کیفی به بازارهای جهانی عرضه شده است. از اواخر قرن بیستم و سال ۱۹۸۶ کوپلند به عنوان یک زیر شاخه اصلی شرکت امرسان الکتریک شناخته می شود. انواع مختلف کمپرسور اسکرال کوپلند بار دیگر توانست، برند کوپلند را بر سر زبان‌ها انداخته و تکنولوژی بالای محصولات این شرکت را در دنیای تهویه مطبوع به رخ جهانیان بکشد.

در اواخر قرن بیستم، این کمپانی به عنوان اولین تولید کننده انواع مختلف کمپرسور های صنعتی و تجاری و همچنین خانگی در کشور ایالات متحده آمریکا شناخته می شد. از حیث محصولات منحصر به فرد و کیفیتِ این محصولات، مجله های تجاری و اقتصادی بسیار زیادی مانندPopular Science در مورد این شرکت مقالات بسیار زیادی منتشر کرده و کوپلند را به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه تهویه مطبوع معرفی کردند. در حال حاضر چیزی در حدود شش هزار نیروی کار فعال و متخصص در کمپانی کوپلند مشغول به فعالیت هستند.

برند کوپلند امرسان

صفحات تاریخ در مورد شرکت کوپلند

کمپانی امرسان که به عنوان شرکت مادر کمپانی copeland شناخته می‌شود، فعالیت خود را از اواخر قرن نوزدهم و سال ۱۸۹۰ در منطقه سنت لوئیس کشور آمریکا آغاز نمود. در آن زمان این کمپانی در زمینه تولید انواع مختلف موتورهای الکترونیکی مشغول بود. بنیانگذار این شرکت، شخصی به نام جان وسلی امرسان نام داشت که یک افسر شناخته شده ارتش آمریکا بود که همچنین در رشته حقوق و وکالت نیز شناخته شده بود. دو برادر اسکاتلندی به نام های چارلز و الکساندر مستون به عنوان مهندسان اصلی این شرکت به تولید انواع مختلف موتور های الکترونیکی مشغول شدند. همچنین این شرکت در سال ۱۸۹۲ در زمانی که تنها دو سال از آغاز فعالیت آن می گذشت پا در عرصه های پیشرفت قرارداد و اولین فن های الکتریکی و موتورهای ac خود را روانه بازار کرد.

بعد از گذشت مدتی شخصی به نام هربرت ال پارکر جانشین مدیر قبلی شرکت شد. در این زمان کمپانی امرسان توانست به شهرت بسیار بالایی دست پیدا کند که دلیل این شهرت کیفیت محصولات این کمپانی بود. همزمان با مدیریت پارکر، کمپانی امرسان توانست چیزی در حدود ۶۰ هزار دلار در آن زمان فروش داشته باشد که عدد بسیار عالی بود. بعد از گذشت ۵ سال، در سال ۱۸۹۷ کمپانی امرسان به تولید فن‌های سقفی مشغول شد که با استفاده از این فن‌های سقفی می‌توان در ساختمان‌های بلند سکونت کرد. در حقیقت این فن ها کمک می‌کردند تا گرمای بسیار زیاد این ساختمان‌ها را کنترل کرده و دمای متعادلی برای ساختمان مورد نظر ایجاد شود. تا قبل از آن که جنگ جهانی اول به پایان برسد، این کمپانی توانست رقم سه میلیون دلار در سال را برای فروش محصولات خود به ثبت برساند.

فعالیت کمپانی امرسان کوپلند بعد از جنگ جهانی اول

بعد از به اتمام رسیدن جنگ جهانی اول، رویکرد مدیریتی این کمپانی تغییر کرده و باعث شد تا تولیدات و همچنین فروش محصولات این شرکت نیز افزایش پیدا کند. پیش از آنکه جنگ جهانی دوم آغاز شود، در سال ۱۹۳۹ این شرکت انواع مختلف موتور های بسته یا هرمتیک را تولید می کرد. در طی جنگ هایی که در این سالها در جریان بود، شرکت امرسان خدمات بسیار گسترده ای را به ارتش کشور آمریکا ارائه می نمود.

ورود شرکت کوپلند به بازارهای جهانی

در طی دهه ۸۰ قرن بیستم کمپانی کوپلند پا در عرصه جهانی قرار داده و در جهت بازاریابی بهتر، اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار داد. در سال ۱۹۸۹ این کمپانی جهت حمایت از نوآوری و مهندسی پیشرفته، به تولید انواع مختلف کمپرسور های پیشرفته مشغول شد. طبق آمار ارائه شده در سال ۲۰۰۰ این کمپانی توانست رشد ۱۶ برابری، برای محصولات خود را به ثبت برساند که این رقم در حدود ۱۵ میلیارد دلار بود.

همچنین در سال ۲۰۰۱ کمپانی مادر یعنی امرسان دو شرکت جدید در کشورهای چین و هند برای تولید محصولاتش راه اندازی نمود که رقم فروش محصولات این شرکت را بعد از گذشت چند سال به ۱۷ میلیارد دلار افزایش داد. همچنین در سال‌های بعد از آن با توجه به تبلیغات گسترده بسیار زیادی که در تلویزیون های سراسر دنیا از محصولات کمپانی کوپلند انجام می شد، این شرکت افزایش چشمگیری در فروش محصولات به خود دید. در حال حاضر نیز این کمپانی بیشتر به تولید قطعات برودتی و کمپرسور هایش معروف بوده و در کشور ما نیز طرفداران بسیار زیادی دارد.

تولید تجهیزات برودتی در کشورهای مختلف

کمپانی copeland همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، به عنوان برند زیر شاخه امرسان الکترونیک آمریکا بوده و کارخانه اصلی کمپانی نیز در کشور آمریکا قرار دارد. با توجه به اینکه هزینه تمام شده محصولات در کشور آمریکا بسیار بالا می باشد. همچنین با توجه به این موضوع که بازار مصرف محصولات این شرکت در سراسر دنیا افزایش چشمگیری را به خود دیده این کمپانی در کشورهای مختلف کارخانه هایی را برای تولید محصولاتش با رعایت تمامی استانداردها ایجاد کرده است. همچنین برخی کارخانه ها نیز به عنوان نمایندگی های کوپلند در سراسر دنیا مشغول به فعالیت هستند. در حال حاضر اکثر کمپرسورهای پیستونی و سیلندری کمپانی کوپلند در کشور چک تولید شده و رنگ بدنه این محصولات نیز مشکی رنگ میباشد. در عین حال کمپرسور هایی که در بازار داخلی یافت می شوند، در کشور چین و تایلند ساخته شده اند.

کارخانه کوپلند

شرکت کوپلند در کشور ایران

امروزه انواع مختلف کمپرسور های تولید شده توسط کمپانی کوپلند، خصوصاً کمپرسور اسکرال این شرکت به خوبی جای خود را در بازار های کشور عزیزمان ایران مشخص کرده است. محصولات این شرکت در ایران طرفداران بسیار زیادی داشته و همچنین یکی از کمپرسورهای پر فروش این شرکت کمپرسور سری ZR است.

با توجه به تحریم های گسترده‌ای که علیه ایران در سال های اخیر از سمت دولت امریکا و کشور های اروپایی انجام شده، ورود انواع مختلف کمپرسور از کشورهای اروپایی مانند بلژیک و همچنین امریکا ممنوع شده است. البته این شرکت همانطور که قبل‌تر به آن اشاره کردیم در کشورهایی مانند چین، هند و تایلند نیز کارخانه هایی را احداث کرده که اکثر کمپرسورهای وارد شده به کشورمان ساخت این کارخانه ها می باشند. البته از نظر کیفی و فنی محصولات تولید شده توسط این کارخانه ها که به کشور ایران وارد می شوند، تفاوت خاصی با تولیدات کشورهای اروپایی و امریکایی نداشته و نسبت به بسیاری از نمونه ها و رقبای خود در بازار کیفیت و مرغوبیت بسیار بالاتری دارند.

آسه تجارت آسیا نمایندگی و تامین کننده محصولات کوپلند در ایران

شرکت آسه تجارت آسیا به عنوان یکی از اصلی ترین تامین کنندگان کمپرسور کوپلند در ایران اقدام به توزیع و فروش کمپرسورهای کوپلند با بهترین قیمت و ضمانت اصالت کالا نموده است. ما انواع مدل های کمپرسور کوپلند را با بهترین قیمت در سراسر کشور به فروش می رسانیم، شما با خرید آسه تجارت آسیا ضمن اطمینان از دریافت کالای اصل، بهترین قیمت ممکن را پرداخت می کنید.